Informace
Jsme domovem:
670 povídek
od 235 autorů
z 770 registrovaných.

Diskuse je na našich stránkách Potter Web CZ

Komentáře pro Mary Sue projekt
Komentátor: Leonyda Styron Přihlášený Datum: 18.01.2009 - 19:20 Titulek: Vzorový test

A teď bych si rýpla - Projekt Mary Sue je skutečně obdivuhodný, nicméně... není od tebe trochu divné, že dáváš do hodnocení kategorie Mary Sue i postavu ze své povídky, u které máš podezření, že to Mary Sue je? Mě tento projekt oslovil, avšak někdo může říci něco v tomhle smyslu:

Proč bychom měli věřit autorce, která sama píše Mary Sue? Jak nás může kritizovat, když sama není bezchybná? A tak podobně, jistě mi rozumíš.

Ale skutečně se divím úsilí, které do tohoto projektu vkládáš a doufám, že se i nadále bude dařit. 



Odpověď autora: Nevím kde mám hodnocení Mary Sue, nic takového jsem pokud vím nepsala.


Odpověď autora: Anebo asi rozumím, co máš na mysli, v tom případě jsi zřejmě vůbec nepochopila smysl tohoto projektu a to mě docela mrzí.

Komentátor: Esclarte Anonymní Datum: 26.10.2008 - 12:18 Titulek: Návod k použití Mary Sue

V obou případech, co znám, to bylo tak, že ta Mařena sehrála v podstatě úlohu Harryho Pottera. Skutečný Harry tam jen tak coural kolem a dělal kompars. Motivací byl asi nedostatek fantazie pro originální záplatku, jak už to u kopírovacích ff bývá. Jedna z těch MS byla asi taky bohyně, nebo se jí dost blížila. Takové parazitky jsou mi skoro ze všech MS nejprotivnější.



Odpověď autora: Jo takhle, tak to jo, to je vykrádačka jak Brno... pokud Harryho nemůžeš vynechat a nevadí to

Komentátor: Esclarte Anonymní Datum: 25.10.2008 - 20:54 Titulek: Mary Sue vykrádačka - NOVĚ PŘIDÁNO

Tak mě napadá, tady je sice vykradačka vykreslená jako postava, co se vleze na místo hrdinovy nehodné lásky, ale jinak je takovou vykradačkou asi postava, která  se nám v nějaké přepistion vnucuje jako skutečná hlavní hrdinka příběhu (např. Harry není synem Jamese, ale někoho jiného, James má zato dceru a TA je pak nejdůležitější).

Odpověď autora: Ono bude dost záležet na tom, jak se ta postava uvede. Pokud se ukáže, že má Harry jizvu od kouzla, které se odrazilo o jeho sestru, a ta má místo toho na tváří Znamení zla, tak by to možná vykrádačka byla. A taky jde hodně o motivaci autorky - pokud vzdychá po Snapeovi, vznikne stíhačka, pokus sní o kráse, vznikne dokonalá (paralelně bohyně), pokud se jínelíbí jakákoliv postava a místo ní nastrčí jinou, je to vykrádačka. A pokud si připadá jako týraná chudinka, vznikne chudinka...

Komentátor: Gwen Přihlášený Datum: 24.10.2008 - 23:52 Titulek: Mary Sue stíhačka

aha.. děkuji..

nebude. Vyžaduji palici... :-) 

Komentátor: Gwen Přihlášený Datum: 24.10.2008 - 23:18 Titulek: Mary Sue stíhačka

Článek je fantastickej. Sice nepíšu, ale bavila sem se a poučila.

Leč jakožto skalní fanoušek SW se stydím. Nepoznala jsem vykradenou scénu. Bylo by možno jemně mi naznačit... nejlépe dvaceti sedmi pudovou palicí.

 



Odpověď autora: Jsem tvůj otec, Luku....


Odpověď autora: Palici nemám, stačí flaška od vincentky?

Komentátor: Effaran Arren Anonymní Datum: 03.03.2008 - 19:52 Titulek: Vzorový test

Vůbec jsem netušila, že tohle přečtu, ale bylo to velmi zajímavý. Já jsem chtěla něco napsat a podle toho co jsem vymyslela by to byla 100% Mary Sue.

Ty příklady nemaj chybu. 



Odpověď autora: Nemaj a ani mít nemůžou! MS jsou přece bezchybné!:DDD

Komentátor: Esclarte Anonymní Datum: 10.12.2007 - 16:09 Titulek: Návod k použití Mary Sue

Myslím, že Kamilin pokud udělat test sama sobě není tak od věci. Právě proto, že to není vymyšlená postava, ale skutečná, takže v žádném případě Mary Sue. Je potom v nepořádku postava, která má stejný počet bodů - a není to za ty body, které Kamila přirozeně vynechala?

Ono je leckdy sporné, jestli ta nebo ona osoba je nebo není MS a taky to není to nejdůležitější. Skutečná Mařena, která je elfí princezna, je mocnější než Voldemort, jezdí na bílém testrálovi a mění se v létajícího jednorožce, praští do očí každého. U nějaké ženské, která dostane Snapea do postele, je zase vcelku jedno, jestli to ještě  není nebo už je MS, důležitější je, že ta romance se Snapem je blábol a že se ten Snape chová nesmyslně. A nezáleží na tom, jestli si autorka při psaní představovala, jak si se Snapem/nebo Siriem, Harrym, Dracem... užívá ona sama anebo jen chtěla dát té mužské postavě nějakou partnerku.



Odpověď autora:

Jsem přesvědčená, že mezi originální slušnou postavou a Mary Sue není jasná hranice, je tam jistá docela velká přechodová zóna. Stěžejní je asi vztah autora k postavě, a to čtenář nezjistí (pokud tedy nejde o MS, jakou jsi teď popsala). Na autobiografických rysech nevidím nic špatného, jsou teorie, podle kterých do každé postavy člověk dá část sebe. Ale když je povídka očividně napsána jen proto, aby postavu oslovila, je asi něco v nepořádku.

Něco v nepořádku je asi i tehdy, když autor udělá cokoliv, aby dokázal, že test je špatný a jeho postava rozhodně není Mary Sue. Kamila není první ani nejřvavější příklad.

Komentátor: anai Anonymní Datum: 07.12.2007 - 21:16 Titulek: Lakmusový test

udělala jsem test jedné postavě v povídce, co právě namáhavě a jen po kouscích (protože mi občes dojde trpělivost) sekupuju, mno u některých otázek, dost sranda, ale je to dobrý, mám +/- 25 bodů ;-)

Odpověď autora: Doporučuji ti přečíst si O psaní od Stephena Kinga. Mám trochu pocit, že tvůj vztah k povídce už není "chci psát", ale "musím psát", a v tom případě to raději opoznámkuj a založ do šuplíku a nech uležet. Anebo si to v hlavě vyjasni a začni psát znovu. Začátky jsou vždycky hrozné

Komentátor: Kamila Anonymní Datum: 06.12.2007 - 20:58 Titulek: Lakmusový test

Hm, udělala jsem test jedné své plánované postavě (nekamenovat prosím - 69 bodů). Strašné, musím se nad ní zamyslet;-)

Ovšem pak jsem udělala test sobě a to dopadlo velmi zajímavě. I když jsem nebrala v úvahu otázky typu Má stejné jméno ,  jste stejného pohlaví,spřátelili by jste se nebo žije poblíž tvého bydliště, a pochopitelně odpadly i otázky typu vztah s postavou, vyšlo mi přesně 40 bodů, což znamená, že mám jen jeden bod daleko k průměrné Mary Sue a teď mám dilema - buď jsem stejně dokonalá jako superhrdinky v knížkách, což je velmi hezké pomyšlení, nebo, promiň, neviathel, je něco špatně s tím testem.

Osobně si myslím, že třeba dost nevypovídající je otázka s tancem, zpěvem či hudebním nástrojem. Zato jsi naprosto vystihla neobvyklou barvu vlasů, očí, křížence druhů a zvláště tragickou minulost.



Odpověď autora:

Tak k tomuto komentáři snad ani nemá cenu se vyjadřovat. Vážně se považuješ za postavu fanfiction?



Odpověď autora: Někde je to tam napsáno. HRANÍ NA HUBEDNÍ NÁSTROJ NEDĚLÁ MARY SUE, ALE ČASTO SE U NICH VYSKYTUJE.

Komentátor: Tess Přihlášený Datum: 06.12.2007 - 16:22 Titulek: Návod k použití Mary Sue

Ještě bych chtěla upozornit na další stranu problému a sice: co není MS. Myslím, že by si to taky zasloužilo podrobnější rozbor. Je pravda, že otázka bytí/nebytí MS je taková zvláštní,každý má tu hranici jinde. Ano, u zvlaště křiklavých případů je to jasné, ale to nejsou všechny.
Třeba si nemyslím, že každý original charakter (v libovolném fenoménu) je MS. To by nedávalo smysl. Taky jsem prolézala různé testy na MS, kde se zdá, že aby vaše postava nebyla MS tak... povídka vlastně nemůže mít žádný děj ani spád, protože získáváte body za dramatické situace, postava někoho zachrání, postava je zachráněna, postavu provázejí špatné zážitky, postavu provázejí dobré zážitky; kdesi jsem viděla i body za každý cizí jazyk, který postava ovládá (kdože to tu mluví holandsky?)... takže dle podobných testů může být vaše postava v klidu jen když sedí jako pecka a kouká z okna. Pak není MS. Ale proč o tom pak psát, žejo.

Jako úplně normální beru taky to, že autor, píšící nějaký charakter, se s ním začne ztotožňovat. Vzniká to opačně, než když autor vytvoří charakter podle sebe, ale výsledné projevy jsou stejné. (Doufám, že to bude časově omezené. Kromě různých úchyláren totiž píšu i jednu vážnou HP FF a když v rámci uhlazení příběhu vyprávím části betatesterovi/ům, tak najednou sklouznu do "no a JÁ jsem řekla/udělala...") Nemyslím, že by to byl vážný problém, ale pokud bude povídka delší, asi se to bude zhoršovat. Jak říkám, je to asi normální... ale je to divný. S klučičí postavou se mi to děje taky. Má s tím někdo podobné zkušenosti? U sranda povídek jsem to nepozorovala...



Odpověď autora: Ale já ani autorka článku vůbec netvrdíme, že každá OC je MS a že nutně každý ten znak je podezřelý. Podezřele je, když se jich kombinuje dohromady tolik, že postava ztrácí na uvěřitelnosti a přirozenosti a připomíná spíš nastavovanou kaši. 

Odpověď autora: A vcítění se do postavy naopak vůbec není na škodu. Článek jsem přeložila, protože ve spoustě věcí s autorkou souhlasím (a neměnila jsem jeho znění). Žádný výstižnější jsem nenašla - možná se nějaký objevil, ale poslední dobou jsem na hledání neměla vůbec čas...
Ani vytvoření charakteru podle sebe samé není hned marysueizace. MS je, když vyzdvihneš a ještě i vylepšíš znaky, které se ti na tobě líbí, a vynecháš ty "špatné"...

Komentátor: Terka Přihlášený Datum: 11.11.2007 - 17:03 Titulek: Mary Sue chudinka (nedokončeno)

:-) zvláštně pravdivé

Komentátor: milovnice Mařen Anonymní Datum: 19.08.2007 - 10:33 Titulek: Mary Sue chudinka (nedokončeno)

Já už chci pokráčko!!!!!!!!!!!!!!

Odpověď autora: Kuš!

Komentátor: Morgana Ehran Přihlášený Datum: 08.04.2007 - 22:04 Titulek: Návod k použití Mary Sue

Arlondia: tak to mas pravdu. ovšem sama bych to řekla, protože v žádné mé povídce není hlavní postava typu nový student atd. samozřejmě, že ja to nemůžu posoudit. je to jen můj názor, který může být mylný.

Odpověď autora: Ale to přece nemusí být noví studenti. Dost často je to Hermiona, která náhle zkrásní, superman Harry, popř. ušlechtilý sexy Snape.

Komentátor: Arlondia Anonymní Datum: 04.04.2007 - 15:15 Titulek: Mary Sue chudinka (nedokončeno)

Jen malou poznámku na adresu Morgan Ehran: O tom, zda je povídka MS či nikoliv,nerozhoduje autor, ale čtenáři. Autor totiž v devadesáti případech ze sta není schopen svou MS rozeznat a považuje ji za nemarysueovské dílo. Neviiny povídky jsou extrémními případy, aby vystihla pravou povahu jednotlivých typů MS, ale MS nemusí být vždy extrém. Právě naopak.

Komentátor: Morgana Ehran Přihlášený Datum: 30.03.2007 - 21:10 Titulek: Návod k použití Mary Sue

rozhodně přínosný a skvělý článek. já se taky marně pídila co je ta Mary Sue a s potěšením se nebojím prohlásit, že jsem žádnou nestvořila! a nestvořím! já sice budu psát povídku, kde bude hlavní postava podobná mi (popravdě budu to já:)) ale ta rozhodně nebude mít perfektní osud, vzhled, dovednosti ani vztah. ale chudinka to taky nebude. dám si velký pozor. já žádnou povídku nekončím šťastně, takže po téhle stránce v klidu. já navíc romantiku nesnáším. každopádně musím článek pochválit. povedl se a moc mi pomohl.

Odpověď autora: Pozor - perfektní osud časo MS taky nemají. Spíš takový, který budí emoce a bývá nerealistický.

Komentátor: Lejdynka Anonymní Datum: 20.03.2007 - 19:30 Titulek: Mary Sue chudinka (nedokončeno)

Sociálku na ně.. uá, to je tak dokonale provedená chudinka, že mi jí chvilku bylo i líto:))  A vážně oceňuju to, že kanonické postavy zůstávají kanonickými i nadále.. ačkoli nevim u tebe není divu, ty dokážeš dokonale napsat i MS parodii:)


Odpověď autora: Fakt? A to já chtěla aspoń jednu trapnou OOC...

Komentátor: Gigi Anonymní Datum: 15.03.2007 - 17:41 Titulek: Návod k použití Mary Sue

Ehm. Vždycky, když jsem napsala nějakou ms, (kvůli nedostatku návštěvníků na stránkách, oni totiž ms milují) tak jsem si říkala, jo, je to odporný, ale mohlo to být sladší. Nemohlo.Teď jsi mně o tom přesvědčila. Jinak, článek je fakt super, skoro nemá chybu. A ty malinký chybičky,co má, nestojí za řeč....

Komentátor: naty Přihlášený Datum: 25.01.2007 - 21:25 Titulek: Mary Sue chudinka (nedokončeno)

njn...kdo umí, umí...i když je to napsané tak, že to tak vlastně být nemá (divná věta)...docela mě zajímá jak to s ubohou Tessou dopadne... :)))



Odpověď autora: Věř mi, že uboze.

Komentátor: Arlondia Přihlášený Datum: 24.01.2007 - 13:16 Titulek: Návod k použití Mary Sue

Doufám, že ti složím patřičný kompliment, když řeknu, že "Chudinka" je příšerná. Nechť si každý autor byť jen nepatrné jednoodstavcové povídky nejprve důkladně prostuduje tato dvě unikátní díla!

Odpověď autora: Ó ano, to mě nesmírně těší.

Komentátor: Birute Přihlášený Datum: 19.01.2007 - 11:30 Titulek: Mary Sue chudinka (nedokončeno)

Chtěla bych ještě dodat, že tvoje dílo má v sobě jakousi zvláštní hloubku, která člověka nutí přemýšlet. Nejen o tom, co je napsáno, ale hlavně o tom, co se skrývá ZA všemi těmi slovy. Jedním slovem: působivé.

Odpověď autora: Nevím přesně, jestli jsem to pochopila. Nepíšu proto, abych vyjádřila nějakou - sebejednodušší - myšlenku, takže za slovy se opravdu nemá co skrývat... možná tak nějaké ty myšlenky, co jsem tam přidala nějak mimochodem.