Informace
Jsme domovem:
670 povídek
od 235 autorů
z 770 registrovaných.

Diskuse je na našich stránkách Potter Web CZ

Komentáře pro All Was Well
Komentátor: Jana Anonymní Datum: 27.01.2020 - 18:56 Titulek: All Was Well

Díky moc za úžasnou povídku. Super nápad.

Komentátor: kopapaka Přihlášený Datum: 29.01.2012 - 01:45 Titulek: All Was Well

Hezky napsané,

Musím souhlasit s  P.M.d.A, že z toho trochu ( pořádně ) mrazí.

ALe mě na tom celém zaujal úplný konec. Totiž, že Jessica se nejspíš těší. A na tom snad záleží, ne? JKR tu školu navštěvovat nebude, byť ten zásah do života bud asi ( určitě ) pořádný.

 



Odpověď autora:

Ano, myslím, že to, že se těší, je přesně centrum toho mrazu. :-))

Komentátor: Zuzana Anonymní Datum: 25.04.2010 - 16:06 Titulek: All Was Well

Skvelý nápad :D

Čo napísala to nech si sama skúsi :D

 



Odpověď autora:

Tak. :-)

Komentátor: Ave Anonymní Datum: 08.10.2009 - 22:05 Titulek: All Was Well

No, když to do světa tvého příběhu patří, tak to k němu prostě patří. Všichni víme, že s tím se nedá nic dělat ;o)

Ale ostatní uveřejněné korálky mám prostě radši.

Na druhou stranu, jestli je tohle nejstarší, tak se mi zdá, že se každým dalším korálkem zlepšuješ. Tak se mám alespoň na co těšit :o)



Odpověď autora:

*Lehce se červená.* Já bych radši nekřičela hop. :-)) Ve čtvrtém korálku v pořadí se totiž taky objeví postava, který křičí JÁJÁJÁ pomalu ještě dřív, než se mu povede vylézt na scénu. (Ten postava; to nebyl překlep. Jak jsi krásná, mateřštino má!) A jelikož takoví lidi nejsou na papíře o nic příjemnější než v reálu...

Komentátor: Ave Anonymní Datum: 07.10.2009 - 23:21 Titulek: All Was Well

Mně to připadá jako taková celkem pochopitelná první reakce na sedmý díl. A někde jsi psala, že to je starší. Člověk si občas něco takového napsat potřebuje.

V zásadě mi ani nevadí, že tam vystupují reálné osoby. Ale popravdě mi tam něco chybí. Snad nějaké vysvětlení, nebo alespoň nápověda, jak je to možné, jak se ten příběh Rowle dostal do hlavy.

A taky se mi nezdá ta její reakce, přede mnou kdyby se najednou objevila nějaká moje postava, tak nejspíš chvíli tiše zírám a vzápětí volám do Bohnic, ať si pro mě radši přijedou, že už jsem se zbláznila definitivně ;o)



Odpověď autora:

Ano, je to nejstarší část a z tohoto pak vyrostly Kontrakt, Etika a další věci. Vzniklo to opravdu jako reakce na DH. Odtud i název. Zveřejněné je to až teď, protože prostě dalo tolik práce přemluvit mě, že to k tomu cyklu neodmyslitelně patří a že to ven dát mám.

No, někdo by volal do Bohnic a někdo by se začal vztekat, co že mu má postava co lozit po trávníku...

Nápověda, jak se ten příběh dostal Rowle do hlavy, je v tom, že Jessika je kouzelné dítě (čti magicky nadané) a fungovala jako kanál... pšššt, nic neříkám, nic neprozrazuju. Protože tohle je vlastně rámec k celému cyklu, který se v podstatě zabývá tím, co se stalo po skončení války a jak se došlo k tomu, že bylo "všechno v pořádku". Jessika by se měla objevit ještě dvakrát: uprostřed a na konci. Vždycky jako ten, kdo položí otázku, na kterou se pak pár dalších korálků odpovídá. Momentálně zveřejňované korálky odpovídají na první z nich: jakto že je Snape naživu, McGonagallová ředitelkou a Snape má za povinnost doprovázet děti z mudlovských rodin.

Komentátor: Esclarte Anonymní Datum: 06.10.2009 - 22:14 Titulek: All Was Well

Tarii, je to trochu jinak - nám tady - nebo aspoň mně - vadí způsob, jakým se o tom žijícím člověku píše. Ono je vůbec dost problematické psát o skutečných a živých lidech a mimo dokumentární literaturu se to taky obvykle maskuje aspoň pseudonymy. Kdyby někdo o mně nebo o mé matce někdo takhle otevřeně napsal, že určité jednoduché výkony přesahují moje intelektuální schopnosti a přisuzoval mně nebo jí reakce, které by pro nás třeba byly úplně nepřirozené, asi by mě to docela naštvalo. A to nemluvím o možnosti žalovat autora a dontit ho, aby se omluvil a dílo stáhl. Napsat "Joanne Kathleen Rowlingová řekla... udělala... projevila, že je/není schopná...." prostě není totéž jako napsat totéž o Snapeovi nebo třeba i o někom dávno mrtvém. 

Komentátor: Tarii Anonymní Datum: 06.10.2009 - 21:11 Titulek: All Was Well

Hehehe - náhodou mi přijde velmi vtipné, že si Matka Svořitelka při pohledu na zosobnění své literární postavy neuvědomí, že ten umaštěný bastard nejspíš brzo mrtvý nebude, ani když to ona napíše. Nemůže být, pokud je závěrečné počítání správné. Je 8 let po válce a ON JE JEŠTĚ FURT TADY - čili neumřel :o) Jinak mám za to, že většině tady vadí fakt, že je ve hře skutečné, žijící dítě. Ale fikce se přece píšou i o skutečných žijících lidech. Tím spíš, že tohle není žádná krvežíznivá fikce. Jediný, kdo je tady krvežíznivý, je Matka Stvořitelka, a je-li závěrečné počítání skutečně správné, tak Jessica nespadne do žádné válečné, či těsně poválečné vřavy, ale do znovufungující školy, zbavené viditelných, či skrytých škodlivých elementů/osob. No a další věc, která možná účastníkům diskuse vadí, je prolnutí světa fantazie a světa reálného.Aspoň tak se mi to z jejich reakcí jeví. Nemůžeme se ale přece bát, že to co si vymyslíme/přejeme si, nebo co napíšeme, se jednou uskuteční. K čemu by nám potom ta fantazie vůbec byla?

Komentátor: Kirsten Anonymní Datum: 06.10.2009 - 15:47 Titulek: All Was Well

Velice zajímavá povídka. Obzvlášť to, že JKR nemá problém napsat zabití Dumbledora a celý ten masakr okolo, když ví, že se ho bude účastnit i její dcera. To je neobvyklý druh mateřské lásky. Ale je to dobré, moc dobré.



Odpověď autora: Díky. Mám takový dojem, že v tu konkrétní chvíli byla nenávist k jistému muži v černém silnější než jakákoli láska... Ale JKR to stejně spletla, válka už je pryč a ona už nic neovlivní (viz ta trapná poznámka o matice, co se nelíbí Mathildě). Děj těch knih, co se chystá psát, už ve skutečnosti proběhl. :-)) Ať žijou časový paradoxy!

Komentátor: Mathilda Přihlášený Datum: 06.10.2009 - 15:16 Titulek: All Was Well

No, na jednu stranu je to originální a povídka zřejmě má jistý potenciál, bohužel to shazuje fakt, že nejsi schopná se odprostit od toho, že Rowlingovou nemáš ráda. Promiň, ale poznámka na konci je téměř trapná. Určitě bys to zvládla vyjádřit líp, není třeba čtenáři rovnou polopaticky vysvětlit, že si myslíš, že Rowlingová je úplně blbá.


Odpověď autora: Myslíš to s tím počítáním roků? To tam má trochu jinou funkci: aby si čtenář mohl uvědomit, že celá válka už je passé, a tudíž že dcera nezažije vraždu Dumbledorea a celý ten další strašný rok, který matka plánuje. Viz nahoře Kirsten.

Komentátor: Em_ Přihlášený Datum: 04.10.2009 - 19:03 Titulek: All Was Well

Ale pan Snape nehodlá nikomu ublížit, normálně nabízí té malé místo ve škole, jen prostě svým stylem. Nevidím tam nikoho, kdo by někomu vyhrožoval, kromě napsané Rowlingové starší.

Poslední slovo. Ioannino, piš dál. Prosím.



Odpověď autora: Neboj, budu. Během měsíce se objeví další korálek růžence, v pořadí čtvrtý. :-)) Je ve fázi posledních drobných úprav.

Komentátor: Esclarte Anonymní Datum: 04.10.2009 - 19:00 Titulek: All Was Well

Pokud by ta holka měla nějaké magické schopnosti (sle to je opravdu hrozně divný, takhle se bavit o skutečně existující holce, jako by to byla literární postava), tak by se asi už stihly nějak projevit a vlastní matka by o tom měla něco vědět, a tak i tušit, že něco není v pořádku. Vždyť i ti ignoranti Dursleyovi si všímali. Leda že by se za tím skrývalo další sdělení, jak Joanna není schoopná si ničeho všimnout.

No a jinak. Jedna věc je, že první normální reakce by asi byla, že je tohle všechno jen blbej vtip nebo kdovíco a toho chlapa je potřeba si řádně prověřit. Matka přece jen tak nedá někomu jedenáctiletou dceru, aby ji zavezl bůhvíkam. V každém případě by měla trvat na tom, aby jí milej pán všechno vysvětlil pokud možno už tady na místě. A jestli je to opravdu Snape, tak co to má všechno znamenat a hlavně jak to teda v těch skutečnejch Bradavicích vlastně vypadá a chodí. Jak bylo naznačeno, už skutečnost, že Snape přežil, ukazuje, že zdaleka ne všechno odpovídá...



Odpověď autora:

Jelikož se ani matka ani dcera nediví a nevyžadují vysvětlení, zřejmě takový dopis čekaly. Snape docela jednoznačně dává najevo, že ví, že ony vědí. Co matka nečekala, bylo, že si pro malou přijde právě Severus Snape.

Možná si až do poslední chvíle myslela, že ty paranormální věci kolem dcery nejsou totéž jako kolem, řekněme, malého Harryho. Zmýlila se a pochopila to v okamžiku, kdy se objevil na scéně dopis z Hogwarts. Proto ten šok.

Komentátor: Aries Anonymní Datum: 04.10.2009 - 18:45 Titulek: All Was Well

Poslední slovo. Jessica Rowlingová nebo jak se ta holka jmenuje příjmením není panenka z papíru. Snape ano. To je takový malý, ale dost podstatný rozdíl. Pokud tuhle hru mám přijmout, tak se vším všudy.

Když vyleze vymyšlená postava z knihy a jde po skutečném dítěti, je to vždycky jen a pouze hrůza. Rowlin svět je v podstatě krvavá džungle. Neměla bych nic proti případné výměně názorů Snape x Rowlingová ohledně pojetí některých postav a zápletek. Ale na cizí děti se prostě nesahá. O nic jiného mi nejde

Komentátor: Em_ Přihlášený Datum: 04.10.2009 - 18:33 Titulek: All Was Well

a) Cizí není, Matka Stvořitelka ví přesně, kam ji Snape odvede, přece jen o tom světě napsala sedm knih.

b) Příšera.. na konci sedmičky se Matka Stvořitelka tváří, že měl důvody, proč se tak choval. A že je to vlastně chudak a hodny kluk.

c) Řekl jí, že holku by holku chtěl odvést do Hogwarts. Pokud ona, po tom, co o nich tolik napsala nevi o co jde, pak je tu něco špatně a v tomhle případě ne u něho. To, že ty nevíš o tom, že má magické schopnosti.. já taky nevím, jestli neumí jezdit na koni, nebo nedělá kung-fu a přesto to není vyloučené.

Po tom, co s ním v knize hází tam a zpět si myslím pan Snape zaslouží menší rýpnutí. Jsem v tomto ohledu na jeho straně.

Zamyslet se nad tím, jak se chováme ke svým postavám. A tím nemyslím to, že má všechno být na konci růžové a krásné. Jen je fajn, když máme k tomu, co děláme, nějakou úctu.



Odpověď autora: Tohle bych nemohla napsat líp, než jsi to udělala ty. :-))

Komentátor: Aries Anonymní Datum: 04.10.2009 - 18:07 Titulek: All Was Well

Em, to máš pravdu, tak to zkus, představ si sebe v Rowlině situaci a jak klidně dáváš svoje vlastní dítě do spárů a) cizímu CHLAPOVI b) příšeře, co vylezla z tvé vlastní knihy a c) i když jsi ty sama jasně napsala, že posel má povinnost rodičům vysvětlit situaci, okolnosti, etc., tenhle se teda rozhodně nehodlá namáhat, i kdyby ta holka opravdu nějaké magické schopnosti měla, jako že, pokud vím, nemá. Nad čím jiným bych se jako měla zamýšlet?

Komentátor: Em_ Přihlášený Datum: 04.10.2009 - 17:55 Titulek: All Was Well

Aries, pochybuji, ze by si pro tu malou přišli, kdyby neměla nadání. A taktéž pochybuji, že by Snape psaný Ionninou rukou chtěl nějak ublížit malé holce. Tenhle příběh sice mírně zastudí, ale zároveň donutí se zamyslet.

Komentátor: Aries Anonymní Datum: 04.10.2009 - 17:38 Titulek: All Was Well

Když to říkáš... Kdyby totéž řekl Snape, nevěříla bych mu ani slovo, už protože bych věděla, že si s oblibou hojí svoje mindráky na dětech neoblíbených rodičů.

Tenkrát jsi mi myslím jen říkala, že ho  potkají. že to přejde rovnou k zastrašování nejhoršího kalibru, to bych si snad proboha všimla hned. Ta dcera snad projevila nějaké magické schopnosti?

Teda jako, já nejsem moc pověrčivá, ale tohle bych se napsat neodvážila. Jeden nikdy neví, kdy na někoho přivolá malér. No to je jedno, už mlčím.

Komentátor: Aries Anonymní Datum: 04.10.2009 - 16:41 Titulek: All Was Well

Takhle... já vím, žes to měla v plánu už dávno, kdysi jsme se o tom bavily. Tenkrát mě ovšem nenapadlo, že to bude vypadat takhle.

Tohle, cos napsala, je děsivá hrůza.  Já když si představím, že by si tenhle chlápek takovýmhle způsobem přišel pro moje dítě, a kdybych ještě ke všemu věděla, kam ho bere a jak to tam vypadá... Jak je možný, že ona vůbec nereaguje,? To ti připadá normální? Jak je možný, že vůbec tu holku na vteřinu spustila z očí? já bych se bála, že tenhle hajzl se klidně sníží až k únosu, jen aby se pomstil za to, jak je Brumbál blbě napsanej. Dělat si rukojmí z dítěte!(a mimochodem, nepíšeš o nějakém imaginárním papírovém dítěti, ale skutečném. Takové věci se prostě nedělají ani ze srandy).

Kdyby to bylo mizerně napsaný, tak by mě to tak nevzalo, Můžu ti říct, že jsem z toho úplně vyklepaná. Je to strašný, strašný



Odpověď autora:

Nemyslím, že si z dítěte jakýmkoli způsobem dělá rukojmí. Ani si nemyslím, že by reagoval nějak nepřiměřeně. Dokonce si myslím, že by udělal první poslední, aby se dítěti nic nestalo. Což, z hlediska jeho kultury, zahrnuje i dostat dítě do té školy.

Strašný to je, o tom žádná. Strašná je ta kultura sama o sobě. A nejstrašnější na tom jsou očekávání lidí. Třeba čtenářů. A slepota člověka, který tvrdí, že je "všechno v pořádku".

(Mimochodem, už tenkrát, když jsme se o tom bavily, to takhle vypadalo - ono to už tenkrát bylo hotový.)

Pokud tě to uklidní, jsem si jistá, že se dítěti nestane nic zlého. Válka dávno skončila a válečné vášně dávno vyhasly. A ten, komu říkáš "hajzl", má svoje povinnosti a plní je stejně do puntíku, jako plnil tehdy ty od Dumbledorea.

Komentátor: Aries Anonymní Datum: 04.10.2009 - 15:30 Titulek: All Was Well

Ježíšikriste. Jestli ona to dítě do té školy na základě téhle scény opravdu klidně pustí, tak si fakt všechny ty nelichotivý přívlastky zaslouží. Nechápu, jak je možný, že si v klidu přepočítává roky a kapitoly, já bych volala stěhováky a hodně rychle se snažila dostat to dítě co nejdál.


Odpověď autora: Já bych si tak lehce tipla, že bude mít na výběr stejně málo jako Dursleyovi, Grangerovi, ta ředitelka sirotčince a další mudlové.

Komentátor: Em_ Přihlášený Datum: 04.10.2009 - 00:50 Titulek: All Was Well

Kekeke, zdá se, že Rowlingovou nemáš o moc radši, než Alba Dumbledora. ^-^ Jsou tu lidi, co zastávají stejný názor a rádi si přečtou podobnou povídku. ^-^;;

Jen víc, moc se mi líbí tvůj styl. Nejen kvůli trefně mířeným poznámkám na úkor těch dvou.



Odpověď autora: Díky, jsem moc ráda! Máš pravdu, některé věci, co udělali svým postavám/lidem Matka Zakladatelka a světlo jejího oka, Vrchol Dobroty Dumbledore, pokládám za obtížně odpustitelné. ]:+))

Komentátor: Esclarte Anonymní Datum: 03.10.2009 - 15:18 Titulek: All Was Well

No tak proč ne, ale nemusela bys tak výrazně projevovat svůj záporný vztah k oné dámě. A co se týká těch časových rovin, to je otázka, co je dřív a co později. Dokud svou postavu nezabiješ, tak žije...

Odpověď autora: ... pokud je to opravdu jenom postava, žejo. Ale ty obyčejně nevylízají ze stránek knížky na člověkův trávník. ;o))