Informace
Jsme domovem:
670 povídek
od 235 autorů
z 770 registrovaných.

Diskuse je na našich stránkách Potter Web CZ

Komentáře pro Mary Sue projekt
Komentátor: Vera Carrow Přihlášený Datum: 08.03.2014 - 00:54 Titulek: Návod k použití Mary Sue

Díky,je to dobře a srozumitelně napsáno.V jedné ze svých rozepsaných povídek mám postavu,u které jsem se bála právě toho,aby se z ní nevyklubala typická MS-supermanka.Ale ted vidím,že to tak zlé není. Ano,svými názory a způsobem života je mi dost podobná,ale nesnaží se na sebe strhávat veškerou pozornost,nemusí být u všeho,a krasavice to taky není. ( To ostatně nejsem ani já :-D ) Při jejím vytváření mi šlo především o to,že bude mít dost originální ( doufám) pohled na politickou situaci a celkové dění ve společnosti.Svět totiž není černobílý,nejsou jen " ti dobří" a " ti zlí". Jako člověk,který zažil totalitní režim,jeho pád,euforii z vítězství,i následné zklamání,že se neubíráme úplně tím nejlepším směrem,se pokusím tyto všechny své zkušenosti při psaní využít . Moje postava provede čtenáře právě těmito fázemi. 

Odpověď autora:

Ahoj,

díky za komentář.

V tomhle směru jsem taky nedávno uvažovala a jediný důvod pro příchod nové postavy byl pohled na některé bradavické jevy a zvyky cizíma očima. Přijde mně to jako zajímavý nápad, myslím, že moc lidí tuhle možnost nevyužilo.

 

Komentátor: LaRhette Anonymní Datum: 23.10.2010 - 23:13 Titulek: Lakmusový test

Ze sedmi různých postav mi hraničí jen jedna - pokusím se s ní něco udělat :). Děkuji za test.

Komentátor: Gringer Anonymní Datum: 17.03.2010 - 15:00 Titulek: Lakmusový test

Ou... Hraničím s Ms...  a kur... Asi něco změním :) díky za ten test.. budu ho používat radši častěji.. aby se nestala MS... :D


Odpověď autora: To ještě není taková katastrofa:)

Komentátor: Esclarte Anonymní Datum: 04.03.2010 - 08:18 Titulek: Mary Sue vykrádačka - NOVĚ PŘIDÁNO

Jo, tak vykradačka se povedla. Jenom ten konec je nějakej utnutej, ale to už asi má bejt jen epilog.

Ale teda navzdory nechutně vykrádacímu scénáři a pitomýmu jménu tahle Mařena není špatná. Má docela blízko k tomu, co si pracovně nazývám Mary Sue správná holka - taková ta, co je v zásadě docela príma, až na ty zjevné prvky mařenismu,.



Odpověď autora: Myslím že právě o tohle u Mařeny vykrádačky jde - že se místo holky, která připadá autorce blbá objeví nějaká správná, která to udělá líp. Klasický případ autora, který neumí vymyslet vlastní zápletku, ale ví nejlíp jak ají být správně zápletky jiných autorů:D

Komentátor: Em_ Přihlášený Datum: 02.10.2009 - 21:38 Titulek: Lakmusový test

Moc hezký článek. Řekněme jedna velká inspirace ^-^

Anetka dostala 27 bodů, je to hodná holka ^-^

Komentátor: Lucett Anonymní Datum: 03.09.2009 - 20:53 Titulek: Návod k použití Mary Sue

Že bych měla někde v šuplíku, či spíše ve složce "povídky", nějakou Mary Sue, toho si nejsem vědoma. Protože všechno, co jen zdánlivě připomínalo příšernou slátaninu, jsem hned po jejím dopsání nemilosrdně smázla =D Teď píšu o nějaké Emmě Williamsové, která je sice obyčejná holka, ale nakonec zachrání svět Snů. Snažím se ji psát tak, aby měla něco ze mě, ale ne příliš, protože pak by to byla MS - chudinka =D KAždopádně mi objasnění téhle Mary Sue dost pomohlo =)

Komentátor: Salome Přihlášený Datum: 01.08.2009 - 20:11 Titulek: Lakmusový test

Jsem si říkala, že si udělám takový pokus. Nevi, možná ještě pamatuješ Vlču, tak odtud inspirace. Aneb jak by dopadla postava, o níž by byla známá jedna věc: je to Siriův potomek. Dále nechť je tato skutečnost známá těm, kterým by být známá měla.

 

Má postava více než jedno jméno? Asi ano, většina kouzelníků má.

2 body

 Je stejného pohlaví jako vy? Těžko říct, lup tam průměr :)

0,5 bodu

 Je teenager nebo kolem dvaceti? Úvaha: na škole ještě Sirius děti neměl, protože by se o tom vědělo, kdyby ano. Nedlouho po škole ho zavřeli.

1 bod

 Je velmi atraktivní/krásný/uličnicky hezký? Jasně, je po Siriovi.

2 body

 Je odjinud než z Anglie? Pokud by potomek vznikl ještě jako nějaké Siriovo závěrečné extempore na škole, pak je možná ze Skotska... Jinak těžko říct, ale z Británie bude.

0,5 bodu

 Má postava traumatickou minulost? Zjevně ji opustil otec.

1 bod

 Je postava nějak příbuzná s někým v předloze? Z definice.

4 body

 Postava nežije se svými rodiči. Alespoň s jedním, lhostejno kterým. Aneb ti dva nežijí spolu.

1 bod

 Kde postava žije? Pokud je to obyčejný kouzelník, tak asi ještě v Bradavicích (předpokládám zhruba stejný věk jako u Harryho), pokud ne, patrně se Siriem na GP 12. Nedovedu si docela dobře představit Siria, jak otevře dveře řka: "Ty, potomku můj, nebudeš se mnou sdílet sídlo rodu našeho, neb jen potomka Jamesova, jehož kmotrem jsem, u sebe míti toužím!"

2 body

 Patří v nějakém smyslu ke šlechtě? No ano, ke kouzelnické v tom smyslu, v jakém k ní patří Blackovi...

2 body

 Patří do Zmijozelu/Nebelvíru? No tak jako asi jo. Do něčeho asi patří, pokud kvůli Blackovým nevymysleli novou kolej. A taky pokud chodí do školy. Ale působí to na mě dojmem, že kdokoli z Blacků půjde do nějaké výrazné koleje, takže se to nějak vyrovná.

0,5 bodu.

 Má dovednosti nezmíněné v předloze? Docela jistě ano. Totiž: z kánonu vyplývá, že takové schopnosti se v rodině dědí (např. Voldy a hadí jazyk). Blackovi jsou jedním z nejstarších kouzelnických rodů, který má v předcích snad kohokoli. Takže jestli někde nějaká ta schopnost byla, tak ji tahle postava zdědí. Na druhou stranu, o Siriovi se toho moc neříká (ne že by na to byl prostor, ale i tak), takže tahle schopnost patrně nebude extra silná.

3 body

 Připadá postava ostatním atraktivní? Sirius jim připadal, potomek (neprošlý Azkabání) asi taky.

1 bod

 Antipatie učitelů - no Snape. Ze stejného pochybného důvodu, z jakého nenávidí Harryho kvůli Jamesovi.

1 bod

 Milostné vztahy nahradíme rodinnými. A tedy vztahy mezi potomkem a Siriem, protože jsme předpokládali, že o sobě ví.

3 body.

 A teď poslední sporný bod, protože by se jako jediný (!) týkal obsahu. Totiž: žije, nebo nežije Sirius v povídce, ať už je jakákoli? (Předpokládám, že povídka může být paralelou k HP6.)

Jestli ne, což by spíš odpovídalo kánonu... potom je postava posledním žijícím členem rodiny Blacků a připadá na ni Siriův majetek. Vzhledem k tomu, co na GP 12 všechno bylo, by se dalo tvrdit, že má nějaký mocný artefakt.

2+3 body

 

Což je dohromady... ehm :) 24,5 pro živého a 29,5 pro zazávěsovaného Siria. A to podotýkám, že tahle postava ještě naprosto nic neudělala! Chudák Sirius. :D



Odpověď autora: Jasně. Jenže, když jsem se nad tím zamyslela, tak nejvíce Mařen bývalo ze začátku příbuzno se Siriem Blackem. Byla tady jasná paralela s Harrym, navíc na rozdíl od Harryho měla ona osoba po kom podědit hezkou tvář :) Zato jsem ještě nečetla o Mary Sue Pettigrewové.

Komentátor: Esclarte Anonymní Datum: 27.07.2009 - 11:10 Titulek: Návod k použití Mary Sue

Jo, z velké části. Ale pár pisatelů se tu taky najde. Podle toho, co píšeš, by se ti možná mohly líbit akční potterovky od Aquily.

Komentátor: rejpal Anonymní Datum: 24.07.2009 - 23:31 Titulek: Návod k použití Mary Sue

Aj, taková odezva :)

jednak se omlouvám, pozdě mi došlo, že tady se to fakt točí snad jen kolem Pottera. Do toho já nevidím.

Jinak jsem kluk, mladý muž, chcete-li:)

Píšu co mě baví, podle sebe. Je fakt, že všichni říkají, že mám zvláštní styl, ale to nic nemění na celkem kladném hodnocení. Jednu Marry Sue, jak jí říkáte, jsem vytvořil. A upřímně i bez toho článku jsem z něj udělal lempla, kterého nikdo nebere vážně. Ale on jim ukáže:) Mám rád momenty, kdy protivníkům padá čelist a nechtějí si připustit, že ta nula je tak dobrá. Ale to už nepřemýšlí, protože ta nula v ten okamžiku ukončí jeho život. Ano mám rád akci, ikdyž ji moc nepíšu.

Omlouvám se, občas mám blbou náladu, tak rejpu.

Pravý nick ti nic neřekne, nejsem tu registrovaný.

A nejsem zhrzená spisovatelka. A propós, tady je to samá něžnější část populace, co?:)



Odpověď autora:

Možná ano, já nechávím jen sem. Ale pokud jsi poměrně nový (oproti mně a dalším, co tu straší už 6 let), tak se spíš neznáme. A propos, jak ses doklikal na tyhel stránky?

Myslím, že MS má v šuplíku každej... jen někdo na to raději zapomněl:D

Komentátor: Esclarte Anonymní Datum: 19.07.2009 - 21:56 Titulek: Návod k použití Mary Sue

Rejpale, to máš tak: Psát si můžeš, jak chceš a co chceš, akorát ti z toho může vylézt paskvil, který se nedá číst a ještě k tomu je zoufale neoriginální, protože každý druhý pisálek píše to samý. A přesně ten případ je bombastická hrdinka, která vleze do příběhu, zmrší ho svou přítomností k nepoznání a strčí do kapsy všechny postavy, které tam fungují. Tudy cesta nevede a když to nepochopíš, utrhneš si akorát pořádnou ostudu.



Odpověď autora:

Esclarte, podle mě je asi problém v tom, že "rejpal" měl to štěstí a na žádnou ještě nenarazil, takže netuší, v čem je problém. Duše sťastná nevinná. -nostalgický pozvdech-

Anebo je tady možnost, že pod touhle přezdívkou přišla některá uražená autorka, pak nemá cenu reagovat na ni.

Komentátor: Nadarja Anonymní Datum: 12.07.2009 - 15:15 Titulek: Lakmusový test

Velice bych ocenila, kdybyste mi pomohli rozřešit následující dilema:

Zasekla jsem se u otázky s příbuzností (Merlin apod.), protože její rod již po staletí slouží rodu Helgy z Mrzimoru. Mám si přičítat, nebo nepřičítat ty 3 body?



Odpověď autora: Podle mě nepřičítat, protože jinde je otázka na podobný vztah (učitel, žák... sluha) a to by sis pak body duplikovala.

Komentátor: Nadarja Anonymní Datum: 12.07.2009 - 14:41 Titulek: Návod k použití Mary Sue

rejpal: Um... Obecný přehled patrně příliš kvalitní nemáš, tedy - četl jsi příklady? A to je jen slabý odvar, drtivá většina opravdu typických MS se jako "originální postava" nazvat nedá. Tento článek vznikl v prvé řadě díky skutečnosti, že na scéně fanfiction se čas od času objevují díla pojednávající veskrze o tom, jak Tyfany Elerie Otya Rebeca Sharlotte Denisa Ilimivien Luminar de la Avalon, princezna z Pampalumpie a hraběnka z Českých zemí, sestřenice Jamese Pottera, dcera lorda Voldemorta a milenka Luciuse Malfoye, potomek slovutného Merlina, která žila u zlé a kruté babičky, co ji mučila, celá úchvatná a skvělá, oživí Jamese a Lily, Siriuse, vyléčí Longbottomovy, celý svět navrátí ke světlu a dodatečně ukáže prstem na Voldemorta, řekne "Prásk!" a ten se sklátí mrtvý k zemi, to vše během několika týdnů bez jakéhokoli zádrhele či přípravy. A to je, snad uznáš, trochu moc.

Komentátor: rejpal Anonymní Datum: 12.07.2009 - 13:55 Titulek: Návod k použití Mary Sue

oki... co z toho všeho vyplývá? nepište postavy, které se vám líbí a ztotožňujete se nimi? nenechte je měnit děj? bože... to můžu rovnou přestat psát, protože většina je již v originálu. a rozpitvávat postavy, které již existují sice jde, ale co z toho...zase si je jen předělávám podle sebe....

nastavuješ hranice v místě, kde se to nehodí. psaní je o svobodě, ne o omezování a tyhle články pro vysvětlení - jak na to... mě osobně to nic neříká, snad jen snaha zviditelnit se...



Odpověď autora: Otázka trochu mimo - proč nepíšeš pod svou obvyklou přezdívkou a používáš nicneříkajívího rejpala? Já bych ráda věděla, s kým si vlastně píšu...

Komentátor: Nadarja Anonymní Datum: 08.07.2009 - 20:51 Titulek: Lakmusový test

přibuzná s postavou v předloze

Vašeho postava

 věrohodnou a symaptickou osobu

Komentátor: Nadarja Anonymní Datum: 08.07.2009 - 13:52 Titulek: Lakmusový test

teenager anebo kolem dvacet lei

větina Mary Sue

magická bytost nezměníná

postavy s výče řečenou

 Přejde výše zmínení spřátelená postava

 žít v jejih světě

 zůstaou trčel

  apod:?

na vašá postavě

 

Snad je to všechno... Ale hezký test, jenom: 41 je nebo není MS?

Komentátor: Salome Přihlášený Datum: 05.07.2009 - 22:17 Titulek: Mary Sue stíhačka

Můj ty světe - úplně mi zatrnulo, že jim v té svatební síni jde Voldy pogratulovat... :))

Komentátor: Alice in Wonderland Anonymní Datum: 02.03.2009 - 23:17 Titulek: Mary Sue stíhačka

A ruky sa sekat nebudu? :))


Odpověď autora: ???

Odpověď autora: Mám radost, že to někoho pobavilo:D Pokud napíšeš že Stíhačka je naprosto na zblití, naroste mi hřebínek po strop a nebudu moci vstát od počítače a žehlit (hmm... hodilo by se)

Komentátor: Leonyda Styron Přihlášený Datum: 18.01.2009 - 19:41 Titulek: Vzorový test

Jej, pardon, tak tohle jsem přepískla a nedočetla až do konce. Promiň, už se to nestane... (a já si jdu pořídit brýle)


Odpověď autora: Nevím proč se omlouváš, stane se to každému, no a prostor pro dovysvětlení tady je v komentářích

Komentátor: Leonyda Styron Přihlášený Datum: 18.01.2009 - 19:37 Titulek: Návod k použití Mary Sue

Ale to vůbec nemělo vyznít nějak špatně. Napsala jsem, že ten projekt je dobrý, zajímavý a oslovil  mne. Prostředek mého komentáře se vztahoval k tomu, co by ti na to mohl taky někdo říct. Rozhodně v tom ale pokračuj, je to velmi zajímavá studie.


Odpověď autora: Já se ti ale snažím vysvělit, o čem tenhle projekt je. Kdybys to pochopila, nebo si ho pořádně přečetla, nebudeš se na to ptát.

Komentátor: Aries Anonymní Datum: 18.01.2009 - 19:29 Titulek: Návod k použití Mary Sue

Leonydo, za prvé, úvodní článek k tématu je překlad, což nevi uvádí. Za druhé, jestli sis její příklad, jak otestovat vlastní postavy opravdu přečetla, tak jsi snad zjistila, že žádná z jejích postav MS není. Za třetí, jestli jsi přečetla cokoliv originálního od nevi, tak bys měla vědět, že patří mezi nejlepší autory ff, co se kdy v tomhle fandomu objevili, takže ona si opravdu může podobné projekty dovolit.